Kubota GL-240

Försäljning av redskap och maskiner för småskaligt

jord- och skogsbruk, hästgård och fastighetsskötsel

Öppet efter överenskommelse när du själv har ledigt, dagtid, kväll, helg! Välkomna!

Erik Törnqvist 070-550 37 83

Paketpris med redskap för din användning ordnas. Enskilda redskap kan alltid köpas till efteråt, för kategori 1 jordbruksdrag, 24hk kraftuttag och 1700kg traktor.

Har du frågor om denna traktor? Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!

 
 
 
 

Finansieringsförslag:


Bilder på Kubota GL-240 4WD i lager.

Kubota GL-240 4WD Hytt + Frontlastare

3-cylindrig 1.5L diesel, 24hk

Kraftuttag, 540, 860, 1000 och 1210 r/min


GlideShiftTransmission 8 växlar framåt, 8 bakåt + Hög/Låg ger sammanlagt 16 framåt och 16 bakåt


LxBxH 266x146x142cm, 1400kg

Med frontlastare LxBxH 360x140x190cm, 1700kg

Däckdimension 6.00-14 fram, 8.3-24 bak


Original kvalitetshytt! Väl ljudisolerad med utmärkt runtom-sikt. Sidospeglar, vindrutetorkare med spolning, ventilation/defroster, innerbelysning med dörrbrytare.

Ventilationen har även luftkonditionering!


Extremt fin traktor.


Servostyrning. Svänger extremt tvärt eftersom framaxeln växlar upp vid tvära styrutslag. Se bilden med spåren i snön bakom traktorn!


Golvet är helt plant och alla manöverspakar sitter ur vägen för fötterna. Fram-back väljs med rattväxelspak.


Redskapsexempel:

Drar 135cm slagklippare, 150-180cm rotorklippare,135cm jordfräs, grävaggregat 155cm grävdjup.


Har jordbrukstraktorns egenskaper i fast i litet format:

- råstark diesel

- extrema lågväxlar

- in- och urkopplingsbar fyrhjulsdrift, normalt bakhjulsdriven

- diffspärr

- styrbromsar - vänder på en femöring

- hydraulik och kraftuttag


KAT 1 redskapslyft med kraftuttag ger massor av möjliga användningsområden utan att behöva extra drivmotor såsom behövs på ATV.


Extremt mångsidig för den lilla gården, småskaligt jord- och skogsbruk, hästgård och fastighetsskötsel.


Kubota GL-240 4WD Hytt + Frontlastare:

SÅLD

GlideShiftTransmission GST


Detta är en transmissions-typ som går att växla utan att använda kopplingen - men också att växla helt manuellt med kopplingspedal om man vill.


Fördel med GST är dels:

- lätt att dra igång tunga lass och ändå få upp fart med att det går blixtsnabbt att växla upp (med manuell växellåda hinner man inte växla upp innan tungt lass har stannat)

- redskapet är igång så länge man inte trycker ner kopplingen (även när man backar), så man förlorar ingen tid på att varva upp redskapet när man ska igång igen i nästa rad


Därtill finns växelsteg som väljs stillastående beroende på vad man för stunden ska uträtta; krypväxel eller transportväxel tex.